οι απόψεις που γράφονται σε αυτο το blog εκφράζουν μόνο αυτους που τις γράφουν
ΟΙ επίσημες απόψεις του ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ βρίσκονται στην επίσημη ιστοσελίδα της κίνησης : http://www.mikis-theodorakis-kinisi-anexartiton-politon.gr
και οι επίσημες απόψεις ( ανακοινώσεις - ψηφίσματα ) της ΣΠΙΘΑΣ 1ου διαμερίσματος ΚΕΝΤΡΟ ΑΘΗΝΑΣ - ΔΗΜΟΥ ΑΘΗΝΑΙΩΝ βρίσκονται στην επίσημη ιστοσελίδα της Σπιθας : http://spithakentroathinas.blogspot.com/p/blog-page_379.html και είναι συλλογικές αποφάσεις των συνελεύσεων.

Για να δημοσιεύσουμε το άρθρο σου διάβασε τις οδηγίες στο κάτω μέρος του blog

ΣΠΙΘΑ ΚΕΝΤΡΟ ΑΘΗΝΑΣ TV

ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΣ ΟΛΟΚΛΗΡΟ TO TV CHANNEL ΜΑΣ ΠΑΤΑ ΕΔΩ http://spithakentroathinastv.blogspot.com/ ΑΝ ΘΈΛΕΙΣ ΝΑ ΜΗΝ ΠΑΙΖΕΙ ΠΑΤΑ ΤΟ ΚΟΥΜΠΙ ΤΗΣ ΠΑΥΣΗΣ ( Pause ) ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΠΑΡΑΘΥΡΟ
"Όποιος ρωτά "τι είναι η σπίθα;" έχει στα χέρια του μόνο μιαν απόφαση. Τίποτε άλλο. Όποιος τη βλέπει λειψή ή λάθος, συμμετέχει και την συμπληρώνει, με δημοκρατικές διαδικασίες.
Όποιος περιμένει "έτοιμη τροφή", ας περιμένει.
Την ιστορία τη γράφεις, με δυο τρόπους : Είτε συμμετέχοντας είτε απέχοντας.
Διαλέγεις."

Παρασκευή, 29 Απριλίου 2011

ΣΚΕΨΕΙΣ ΠΕΡΙ ΑΜΕΣΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ( με αφορμή το κείμενο του Γ. Σαββόπουλου) - του Γιώργου Βήχα

Συναγωνιστή Γιάννη,

διάβασα το κείμενο σου περί άμεσης δημοκρατίας και θα ήθελα να εκφράσω τις σκέψεις μου τόσο στα σημεία που συμφωνώ, όσο και σε κείνα που διαφωνώ.
Κατ' αρχάς θεωρώ το κείμενο εξαιρετικό, γιατί φωτίζει ξεκάθαρα τις αιτίες που μας κρατούν ''αγκυλωμένους'' και δεν μας αφήνουν να κάνουμε το βήμα προς τα εμπρός.

Συμφωνώ πως μια κοινωνία για να λειτουργήσει θετικά πρέπει να στηρίζεται στην αρμονική συμβίωση ισορροπημένων ατόμων, να στηρίζεται δηλαδή σε άτομα με υψηλό αίσθημα ευθύνης τόσο απέναντι στην κοινωνία, όσο και απέναντι στον εαυτό τους. Και όπως πολύ σωστά γράφεις αυτό προυποθέτει σωστή παιδεία και υψηλό βιοτικό επίπεδο. Πνευματική ανάπτυξη!!

Συμφωνώ επίσης πως θα πρέπει να αρχίσουμε από την γειτονιά μας να εφαρμόζουμε την άμεση δημοκρατία, για να δημιουργηθούν πολλές μικρές εστίες αντίστασης που θα φουντώσουν την σπίθα σε ολόκληρη την Ελληνική κοινωνία.
Τέλος συμφωνώ πως δεν είμαστε ούτε ελεύθεροι, ούτε ανεξάρτητοι, αλλά ούτε καν πολίτες σύμφωνα με τα κριτήρια που πολύ σωστά θέτεις.

Και θα αρχίσω τις διαφωνίες μου από αυτό το τελευταίο. Μπορεί να μην είμαστε ελεύθεροι, ανεξάρτητοι και πολίτες, αλλά
ΑΙΣΘΑΝΟΜΑΣΤΕ ελεύθεροι και ανεξάρτητοι! Μπορεί να είμαστε πολιορκημένοι, αλλά είμαστε ελεύθεροι πολιορκημένοι! Και γνωρίζουμε πολύ καλά πως όσες φορές οι πρόγονοί μας ανέτρεψαν καθεστώτα ή ξένους κατακτητές το έκαναν ως ελεύθεροι πολιορκημένοι!
Όλοι εμείς που ανταποκριθήκαμε στο παλλαικό κάλεσμα του Μίκη Θεοδωράκη, το κάναμε γιατί αισθανόμαστε ελεύθεροι και ανεξάρτητοι.

Και επειδή πραγματικά έχουμε χάσει την αληθινή ιδιότητα του πραγματικού πολίτη, μετατρέψαμε όλοι εμείς τους εαυτούς μας σε ΟΠΛΙΤΕΣ! ( ένας απλός αναγραμματισμός είναι άλλωστε μεταξύ των δύο λέξεων, πολίτης-οπλίτης). Δεν οπλίσαμε τα χέρια μας με όπλα, αλλά την ψυχή μας με όλες εκείνες τις αξίες που όλοι διαβάσαμε στην διακήρυξη της 1ης του Δεκέμβρη, αλλά και με ατσαλένια θέληση για αγώνα για την μεγάλη ανατροπή! Όπλο μας επίσης η ανυπακοή, ανυπακοή σε κάθε άθλιο σύστημα, σε κάθε τι που πρεσβεύει το σκοτάδι όχι μόνο μέσα στην κοινωνία αλλά και μέσα στην ίδια την κίνηση μας, ακόμη και μέσα στον ίδιο τον εαυτό μας! Ο αληθινός πολεμιστής, ο οπλίτης, δεν καταθέτει τα όπλα του ποτέ και πουθενά μέχρι να πετύχει τον σκοπό του. Δεν μπορούμε λοιπόν να ζητάμε από τους οπλίτες-σπιθιστές να καταθέσουν το όπλα που προανέφερα σαν μπαίνουν μέσα στην κίνηση! Το όπλο της ανυπακοής επομένως πρέπει να το χρησιμοποιήσουμε και μέσα στην ίδια την κίνηση μας εάν κρίνουμε ότι χρειάζεται. Πρέπει να διεκδικήσουμε δικαιώματα μέσα στην κίνηση μας, γιατί αν δεν νιώσουμε ελεύθεροι μέσα στην ίδια μας την κίνηση πως θα διεκδικήσουμε την ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΜΑΣ μέσα στην Ελληνική κοινωνία; Το μεγάλο ζητούμενο είναι ΤΙ ΚΡΙΤΉΡΙΑ θα χρησιμοποιήσουμε για να κρίνουμε πότε χρειάζεται η ανυπακοή. Εδώ κατά την γνώμη μου πρέπει όλοι να τοποθετηθούμε. Εδώ πρέπει να έχουμε έναν κοινό τόπο, κοινό βηματισμό για να είμαστε αποτελεσματικοί οπλίτες.

Η δική μου τοποθέτηση σε αυτό είναι, πως ανυπακοή χρειάζεται απέναντι σε πρόσωπα ή καταστάσεις χαρακτηρίζονται από προσωπικές φιλοδοξίες, τάσεις χειραγώγησης της κίνησης, από πράξεις που έρχονται σε ευθεία αντίθεση με τις αρχές της διακήρυξης, σε οτιδήποτε προάγει το σκοτάδι και τις παθογένειες εκείνες που μας οδήγησαν στην κατάσταση που ζούμε σήμερα. Μια ανυπακοή όμως που θα χαρακτηρίζεται από την ΑΡΕΤΗ. Από όλες τις ιδιότητες της αρετής: την φρόνηση, την σωφροσύνη, την ανδρεία και την δικαιοσύνη. Μια στείρα από την αρετή ανυπακοή δεν οδηγεί πουθενά. Όπως εκείνη του Καζάκη. Σοβαρότατες καταγγελίες χωρίς ούτε ένα στοιχείο! Αυτό δεν είναι ανυπακοή, είναι λάσπη! Ανύπαρκτη η φρόνηση, ανύπαρκτη η ανδρεία ,ανύπαρκτη η σωφροσύνη, ανύπαρκτη και η δικαιοσύνη!

Σαν ελεύθεροι οπλίτες λοιπόν του φωτός πρέπει να έχουμε φωνή, γνώμη και να συναποφασίζουμε για την πορεία της κίνησης μας! Και δεν υπάρχουν μόνο οι δύο βασικές θεωρήσεις όπως λες. Δεν υπάρχει μόνο η εφαρμογή της άμεσης δημοκρατίας χωρίς τις βασικές προυποθέσεις από την μια και η επιστράτευση με κανόνες στρατιωτικής πειθαρχίας και ιεραρχίας από την άλλη.

Υπάρχει και η θεώρηση που βγαίνει από το πάντρεμα αυτών των δύο! Άμεση δημοκρατία αλλά και πειθαρχία στην αρχή της πλειοψηφίας, άμεση δημοκρατία αλλά και σεβασμός στα εκλεγμένα όργανα από την βάση. Όταν έναν ελεύθερο οπλίτη του Φωτός τον μετατρέψεις σε ένα πειθήνιο και χωρίς γνώμη στρατιωτάκη σε μια οποιαδήποτε επιβεβλημένη ιεραρχία τότε τον πόλεμο τον έχεις χάσει σίγουρα. Θα οικοδομήσεις και την ανάλογη κοινωνία.

Άλλωστε η επανάσταση ιδεών που γράφεις στο τέλος επιτυγχάνεται μόνο μέσα από την ζύμωση των ιδεών των ΕΛΕΥΘΕΡΩΝ ΟΠΛΙΤΩΝ.

Τέλος γράφεις πως οι Αρχαίοι Αθηναίοι κατάφεραν τόσα πράγματα επειδή η κοινωνία τους ήταν αποτέλεσμα σύνθεσης ισχυρών και ανεξάρτητων μονάδων. Μη ξεχνάς πως αυτή η κοινωνία σκότωσε τον Σωκράτη, αυτή η κοινωνία δημιούργησε τον Πελοποννησιακό πόλεμο, αυτή την εμφύλια Εθνική καταστροφή. Αν αυτή η κοινωνία ήταν τόσο καλή ο Πλάτωνας δεν θα έγραφε την Πολιτεία, δεν θα αναζητούσε το ιδανικό σύστημα διακυβέρνησης!

Θα ήθελα να τελειώσω με κάτι που γράφεις και συμφωνώ απόλυτα: Σε αυτή την πορεία χωράνε όλοι όσοι αισθάνονται την ανάγκη εξέλιξης, ανάτασης, σύμπνοιας, συνεργασίας και ενότητας!

Με αγωνιστικούς χαιρετισμούς
Γιώργος Βήχας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ
να μήν βρίζουμε,ούτε να γράφουμε κάτι απλώς για να γράψουμε. Δεν επιτρέπεται να βάλουμε έναν σύνδεσμο στο σχόλιό μας. Καλό θα είναι να μην γράφουμε μια ενημέρωση για ένα γεγονός που τρέχει αφού σκοπός του σχόλιού μας είναι να απαντήσουμε στο άρθρο και όχι να ενημερώσουμε ή να διαφημίσουμε το οτιδήποτε. ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ιστότοποι γι' αυτό τον σκοπό.

ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ
να στέλνετε τα άρθρα σας στην zimosispithas@gmail.com για να τα δημοσιεύουμε.
Η σελίδα www.zimosispithakentroathinas.blogspot.com
φτιάχτηκε γι'αυτό το σκοπό. Για να αρθοργαφούμε τις απόψεις μας και προπάντον τις θέσεις του καθενός μας, που θα συμβάλουμε έτσι στην διαμόρφωση μιάς προγραμματικής διακήρυξης της κίνησής μας.

Για αυτούς που πρώτη φορά ασχολούντε με το ίντερνετ και δεν ξέρουν ακόμα πως να γράψουν ένα σχόλιο ή πως θα αναρτήσουν το άρθρο τους να τους ενημερώσουμε ότι δεν είναι και τόσο δύσκολο αυτό.

ΓΙΑ να σχολιάσω:
Γράφω το κειμενό μου ( φροντίζω να μην είμαι εκτός θέματος. Δηλαδή π.χ. δεν γράφω κάτω από ένα άρθρο με θέμα το σκοπιανό για το τι θα γίνει αν γίνουν εκλογές και ποιά η θέση της Κίνησης. Αν θέλω να ρωτήσω για αυτό, πάω στις ετικέτες ,βλέπω αν υπάρχει τέτοιο θέμα και αν ναι τότε σχολιάζω εκεί.Αν πάλι δεν υπάρχει, τότε στέλνω την ερώτησή μου στο zimosispithas@gmail αρθογραφώντας αν θέλω και το δικό μου σκεπτικό ώστε να προβληματίσω για να ανοίξει έτσι ένας διάλογος.
Αν υπάρχει θέμα και θέλω να σχολιάσω, τότε γράφω το σχόλιό μου στο κουτάκι που είναι γιά αυτό τον σκοπό και επιλέγω εκεί που λέει:

Υποβολή σχολίου ως: επιλογή προφίλ ( το ανοίγω )
1) αν έχω GMAIL ( λογαριασμός google ) και μετά θα με πάει να δώσω τα στοιχεία μου και αφού τα δώσω θα μου επιτρέψει να υποβάλω το σχόλιό μου.

2)LiveJournal (για αυτούς που έχουν τέτoιο λογαριασμό )

3) WordPress (για αυτούς που έχουν τέτoιο λογαριασμό )

4) TypePad (για αυτούς που έχουν τέτoιο λογαριασμό )

5) AIM (για αυτούς που έχουν τέτoιο λογαριασμό )

6) open ID (για αυτούς που έχουν τέτoιο λογαριασμό )

7) Όνομα/διεύθυνση URL ( ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ) βάλε απλώς ένα όνομα και τίποτα άλλο.Πάτα συνέχεια και Πάτα δημοσίευση σχολίου.Μετα θα σου ανοίξει ένα παράθυρο και θα ζητήσει να πληκτρολογήσεις μια λέξη, στα αγγλικά ( επαλήθευση λεκτικού κειμένου ) Πληκτολογισέ την και Πάτα συνέχεια και το σχόλιό σου έχει δημοσιευτεί.

8) Ανώνυμος/η ( ΔΕΝ ΤΟ ΠΡΟΤΕΊΝΟΥΜΕ ) Αν το επιλέξεις δεν θα μπορείς να βάλεις το όνομά σου.
Πάτα δημοσίευση σχολίου.Μετα θα σου ανοίξει ένα παράθυρο και θα ζητήσει να πληκτρολογήσεις μια λέξη, στα αγγλικά ( επαλήθευση λεκτικού κειμένου ) Πληκτολογισέ την και Πάτα συνέχεια και το σχόλιό σου έχει δημοσιευτεί ΑΝΩΝΥΜΑ

ΑΥΤΑ
και αν χρειαστήτε βοήθεια μην διστάσετε να μας ρωτήσετε στο zimosispithas@gmail.com

Για να δημοσιεύσουμε το άρθρο σου

Στείλε το άρθρο σου στο zimosispithas@gmail.com

απαραίτητη προϋπόθεση να βάλεις τα στοιχεία σου.

όνομα
επίθετο
τηλέφωνο ( για επαλήθευση )
σε ποιά ΣΠΙΘΑ συμμετέχεις
και σε ποιά κατηγορία ανήκει το άρθρο σου

αν έχεις και μία φωτογραφία στείλτην.
και επειδή συνηθίζετε να μπαίνει μία φωτογραφία στις αναρτήσεις των blog βάλε μία για το άρθρο σου.


σημ. : τα στοιχεία σου ( όνομα - επίθετο ) δεν θα δημοσιευτουν αν δεν το επιθυμείς. Mπορείς να έχεις ένα παρατσούκλι (nickname ) ή να υπογραψεις μόνο με τα αρχικά σου.